Vagy MLM, network marketing, hálózati marketing.
Mi is ez? És miben különbözik a hagyományostól?
Nem állítom, hogy egy olyan tanulmányt fogsz most itt olvasni, ami minden igényt kielégít a témában. Nem vagyok szakember, nem vagyok közgazdász. Csak a saját meglátásaimat fogom itt rögzíteni.
Leginkább azért teszem, mert sokan úgy igyekeznek – nyilván előítéletből – negatívan beállítani a hálózatépítést, hogy igazán nem is tudják, miről beszélnek.
Nézzük, hogyan is működik a hagyományos kereskedelmi rendszer!
Minden a gyártótól indul.
A gyártó a terméket eladja a nagykereskedőnek.
A nagykereskedő alvállalkozókat, vagy viszonteladókat keres. A nagykereskedő már akár alkalmazhat is ügynököket, akik felkutatják számára az alvállalkozókat, de megkeresheti ezeket reklámok útján is.
Az alvállalkozók már több ügynököt alkalmaznak, akik a kiskereskedőket látogatják, végül a termék a kiskereskedőkhöz kerül, akik eladják azt a végfelhasználónak, a vásárlónak.
A termék gyártói árára akár 5 – 6 alaklommal is rákerülhet valamekkora árrés, ami az aktuális szinten ügyködő kereskedő, vagy ügynök jutaléka, munkabére lesz. Ez, és a termékek sikeres értékesítése miatt elengedhetetlen reklámok, akár 60 % - kal is megemelhetik a termék gyártói árát.
Ha szigorúan vesszük, a hagyományos kereskedelem is többszintű értékesítés.
Ahhoz viszont, hogy valaki egy ilyen kereskedelmi rendszerben vagyont tudjon építeni magának, minimum a viszonteladók szintjén kell lennie, és sok kereskedelmi ügynököt kell foglalkoztatni, a minél nagyobb forgalom érdekében.
Viszont ez azzal is jár, hogy tőkéjét a forgalmazott termékekbe kell fektetnie, jókora raktárkészletet kell fenntartania, gondoskodnia kell a logisztikáról, az elszámolásról, stb.
Ehhez tehát sok pénzre, és drága eszközökre van szükség.
Hogy néz ki az MLM?
Itt is minden a gyártótól indul.
De a gyártó nem keres nagykereskedőket, és nem költ reklámokra.
Termékeit közvetlenül a végfelhasználókhoz juttatja el. A vásárlók pedig a termékek megismerése után, a tapasztalataikat megosztva a környezetükkel, hozzák a következő felhasználókat, fogyasztókat.
A Network marketing cégek, az így megszerzett újabb vásárlók fogyasztásából egy pici részt, jutalékot, vagy bónuszt fizetnek annak a személynek, aki a termékről tájékoztatta az új vásárlót.
Az MLM cégek elszámolási rendszerei szerint, azok a törzsvásárlók, akiknek ismeretségi köréből származó új felhasználók, szintén tovább ajánlják a termékeket, a további csatlakozók forgalmából is részesülnek.
Ahhoz, hogy valaki egy hálózati marketing cég partnere legyen, nem kell, hogy raktárral rendelkezzen, és nem is kell raktárkészletet tartania, hiszen a cég közvetlenül szolgál ki minden vásárlót. Értelemszerűen nem kell, logisztikai háttérrel sem rendelkezi, nincsen szükség adminisztrációra, elszámolásra. Ezeket mind a háttércég biztosítja.
Az MLM – ben tehát bárki, csekély anyagi ráfordítással, egyszerűen, a háttércég támogatását használva tud elindulni, és folyamatos tanulással tudja elsajátítani a tennivalókat.
Mindezt úgy, hogy nem kell aktuális pénzkereső tevékenységét feladni, hanem gyakorlatilag kockázat nélkül próbálhatja ki magát az MLM iparágban.
Néhány tény, ami elgondolkodtató:
A világ kereskedelmének összesen 1 % - a csak, ami jelenleg MLM rendszereken keresztül valósul meg.
Mégis a világ milliomosainak közel 20 % - a network marketingből szerezte a vagyonát.
Következésképpen az MLM cégek tagsága között jóval nagyobb arányban vannak magasabb jövedelemmel rendelkezők, mint más kereskedelmi rendszerekben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése